Новини партнерів
Статті
04.09.2008|14:37|Інтерв'ю

Олена Бондаренко: Богатирьова може дати фору Тимошенко

Автор: Олена БилімФото: ІнтерМедіа консалтинг

Раїса Василівна не той політик, який робить щось просто так. І якщо вона таку заяву зробила, значить, у цьому є глибокий сенс

У Партії регіонів прийняли в багнети заяву Секретаря РНБОУ Раїси Богатирьової про те, що позиція лідера ПР Віктора Януковича щодо визнання незалежності Абхазії і Південної Осетії одноосібна і не є колективним рішенням партії. Крім того, Богатирьова стверджує, що події на Кавказі вплинули на рішення українців стати членом НАТО.

Такі слова Раїси Василівни викликали нерозуміння і подив у лавах Партії регіонів, членом якої вона до останнього моменту була, а також серед виборців.

Партія регіонів не забарилася з рішенням - Раїсу Богатирьову виключили, простіше кажучи - вигнали, навіть не вислухавши пояснень. Натомість Раїса Василівна звинуватила ПР у відсутності демократії.

Чи буде виключення Богатирьової мати негативні наслідки для партії, зокрема означати її розкол - думкою про це з  ІМК ("ІнтерМедіа консалтинг") поділилася народний депутат від ПР Олена Бондаренко. Вона також спробувала пояснити дії Раїси Василівни, яка не могла не розуміти, який результат буде після таких заяв.

- Олено Анатоліївно, ПР зробила висновки  із заяви Раїси Богатирьової про те, що позиція лідера Партії регіонів Віктора Януковича щодо визнання незалежності Абхазії й Південної Осетії є одноосібною. Результат - відрахування з лав партії. Це було адекватне рішення чи все-таки з виключенням поспішили?

- Складно сказати щодо адекватності, у кожного може бути своя думка. А що стосується поспішності - рішення було ухвалене так, як воно прийняте. Це факт, що відбувся, і обговорювати, наскільки поспішно виключили Богатирьову з партії, немає сенсу.

- Ви допускаєте, що Раїса Василівна може повернутися в ряди партії? За яких умов це може відбутися?

- Допускаю. Напевно, швидше за все, якщо це трапиться, то буде приємно. Але тоді напевно Раїсі Василівні доведеться відмовитися від тієї заяви з приводу її відношення до ПДЧ і членства України в НАТО.

- Чи робила Раїса Богатирьова подібні заяви, які йшли врозріз з думкою партії, раніше?

- До цього моменту подібних радикальних заяв, що йдуть врозріз із програмними установками партії, з боку Богатирьової зроблено не було. Це перша заява подібного роду.

Якщо повернутися до цієї заяви, то вона в світлі подій, що відбуваються в Україні, виглядає зовсім нелогічною. З таким же успіхом можна було б Раїсі Василівні заявити про те, що пан Ющенко висловив свою особисту думку, а не думку держави, з приводу подій, що відбуваються між Росією і Грузією.

І якщо вже брати зовсім точні математичні показники, то потрібно подивитися соціологію - який відсоток населення зараз підтримує нашого лідера (це понад 24%, тобто кожен четвертий) і скільки людей зараз підтримують політику, яку проводить Ющенко (менше 5%). Тобто ще можна позмагатися, хто від чийого імені заявляє: Президент від імені нації, чи лідер від імені партії?

Лідер на те й лідер, щоб йому делегували повноваження і можливість формувати точку зору політичної сили, інакше це не лідер.

У даному випадку як звичайний член партії можу сказати, що повністю підтримую те, що заявив Янукович, і я не розумію, дивуюся з приводу її заяви.

Вона говорить про те, що точка зору лідера партії не співпадає з думкою всієї партії. Невже вона не пам'ятає, що перед ухваленням таких важливих рішень у партії завжди проводиться опитування і засідання президії?

- Цією заявою пані Богатирьова, по суті, поставила під сумнів лідерство Януковича...

- Навряд чи переслідувалася мета поставити під сумнів лідерство Януковича або прославити себе. Я бачу велику частку нещирості в її словах. Зіставляючи факти і обстановку, в якій зроблена заява (Раїса Василівна їздила у Сполучені Штати, зустрічалася з важливими персонами), стає зрозуміло, що вона їздила туди, щоб про щось домовитися. Просто так такі візити не здійснюються. Про що вона домовлялася, реальний предмет переговорів - це відомо тільки їй і тим, хто з нею зустрічався.

Можу припустити, що, швидше за все, Богатирьова їздила в США для того, щоб заручитися особисто для себе якійсь підтримкою. І в даному випадку такі заяви, у світлі її переговорів або якихось узятих на себе зобов'язань, не є щирими.

- Допускаєте, що вона їздила домовлятися, щоб їй надали підтримку на президентських виборах, щоб зіставити Раїсу Василівну як альтернативний варіант Юлії Тимошенко?

- Такий варіант не виключений. Про що були переговори насправді, ми не знаємо. Можна тільки здогадуватися. Думаю, найближчим часом все з'ясується - для чого, чому вона туди їздила, навіщо робить такі заяви.

Раїса Василівна не той політик, який робить щось просто так. І якщо вона таку заяву зробила, значить, у цьому є глибокий сенс.

Якщо припустити, що вона їздила саме за підтримкою на час президентських виборів, то, звичайно, Богатирьова може дати фору Тимошенко.

Якщо на неї хтось поставить або якщо вона сама себе пропонує як альтернативу Тимошенко, то можливий і такий варіант. Інша справа, наскільки це допоможе нашій країні. Як можна зараз вести переговори з тими людьми, які фактично спровокували грузино-російський конфлікт? Ці люди, ця держава зараз поставила свої військові кораблі під кордони РФ й України зокрема. Для мене, як для звичайного громадянина, і тим більше політика, є велика різниця, що це не російські кораблі біля  американських берегів, а військові кораблі Америки знаходяться біля наших з вами берегів. А це небезпечно. Люди розпалюють конфлікт, вони знають, що на цей конфлікт Росія не може не відповісти. Таким чином, зараз вишукують ключових гравців-політиків в Україні, щоб вже зараз поставити на них і під якісь подальші кар'єрні політичні перспективи заручитися підтримкою тут.

Мені такі речі, в світлі захисту національних інтересів, взагалі незрозумілі. Я не бачу, щоб офіційні особи найвищого рангу в "Нашій Україні" піклувалися про національні інтереси. Вони відстоюють свої корисливі вузькокар'єрні інтереси, турбуються тільки про своє політичне майбутнє.

- Ще одна заява пані Богатирьової про те, що потрібно голосно сказати не тільки про важливість, але й про небезпеку ненадання Україні Плану дій з членства в НАТО, свідчить про те, що у ПР неоднозначно негативно відносяться до ідеї приєднання країни до НАТО?

- Це заява суперечить (як і перша) програмним установкам і принципам партії, вони несумісні. Раїса Богатирьова зробила особисту заяву, це означає, що вона почала самостійну гру. Вона грає як політик-одинак, але ситуативно вона згодна з Президентом. На даному етапі її політичної кар'єри, звичайно ж, вона ближче до Ющенка.

Я думаю, що цей крок віддалив її від Партії регіонів. Це сумно, тому що Раїса Богатирьова дуже досвідчений політик. Це політик, який може, використовуючи свій досвід, досягти компромісу і не йти на конфлікт з явними політичними супротивниками. Вона людина, яка могла втихомирити бурю, виступити з конструктивним початком і у будь-який момент дати поштовх до об'єднання позицій.

Зараз складно говорити про такі її здібності, які були у неї раніше. Питання - наскільки свідомо вона це робила. Можливо, вона поспішила.

- Є думка, що виключення Раїси Богатирьової з лав ПР означає, що "регіонали" зачищають свої ряди перед виборами, і група Ріната Ахметова, до якої нібито відноситься і Раїса Василівна, почала "грати" на сторону Віктора Ющенка...

- Партію регіонів ділять на частини, на крила, на угрупування стільки, скільки партія існує. Таку думку не раз висловлювали політичні псевдоексперти, коли звичайна конкуренція у будь-якій організації, зокрема і в політичній силі, видається за якісь конфлікти.

Імпульс таким припущенням дали саме ті політичні сили, які раніше називалися "оранжевими" і "білосердечними" й усередині яких постійно відбуваються склоки. Вони прилюдно постійно лаялися. Така модель поведінки ніколи не була прийнята у "регіоналів", і навряд чи вона коли-небудь приживеться. У нас все відбувається в умовах конкуренції - хто краще за своїми якостями в партійному будівництві, як управлінець у партійному апараті, той і на коні. Якщо хтось цю конкуренцію приймає за розділення на крила, то нехай, нас це не турбує.

Що стосується якогось нового відгалуження партії, то у будь-якому випадку політичні проекти завжди мають тенденцію (якщо вони не влаштовують свій електорат) до видозміни. Ніхто не може сказати, що буде з Партією регіонів через років 5-10-20. Головне, що зараз передумов для цього немає. Я не бачу можливості для того, щоб з частини "регіоналів" вистрілив новий проект, тому що є абсолютно ліквідний продукт. У нас є лідер з найвищим рейтингом. Який сенс вкладати сили, кадри, фінансові кошти, час і нерви в розробку нового бренда? На даний момент передумов для видозміни партії немає.

Якщо хтось у партії хоче керуватися своїми мотивами, то я не виключаю, що такі люди можуть з'явитися. Слава Богу, поки ніхто про свої амбіції не заявляв.

Печатать
Комментарии (3):
07.09.2008, 15:36|Пэтя!!
Казе понятно шо может дать фору!После её предложения закрепить кресло в парламенте за семьёй и таким образом взращивать династии парламентариев стало ясно -РЕДКАЯ ТВАРЬ!!! Тимошенко за ней не угнаца!
07.09.2008, 15:21|Вася! друг Пети!
Багатырёва!?????Политик?????)))))) Ну тогди я конь Пржевальского!!
07.09.2008, 15:17|Пэтя!
Шо примечательно как работают эти пластические хирурги!!! Простая прошмандель-дерьмо дерьмом а проперируют морду и глядь такое умное выражение! Наверно потому шо всё так натянуто шо трудно рот открывать и гримасничать ! А када молчит то все думают шо молчанье золото!Но када заговорит то сразу видать -ДУРЕПА!!!
Добавить свой коментарий:
Ваше имя

Ваш коментарий

подтвердите, что вы не робот:
21.11.2008Наталія Ярцева
Ігор Кріль: Віктор Ющенко прагне чинити чесно. Інші – навпаки
Він – найбільш моральна і найпатріотичніша людина, що не думає про свій рейтинг
20:00Саакашвілі не вдалося зірвати Олімпіаду-2014 у Сочі
(3 комментария)
19:50Комуністи хочуть нагородити радянського пілота, який збив Маккейна
(2 комментария)
19:45"Нафтогаз" говорить, що теж нічого не винен "Газпрому" 19:40Associated Press скоротить штат на 10% 19:30Київ ще не знає, скільки платитиме за російський газ
(3 комментария)
19:20З України "пішли" 4 мільярди доларів 19:10В Одеського ботанічного саду немає грошей на нові рослини 19:00У Житомирі з'явилися валютники 18:55У Львові серед дня розстріляли власника обмінника 18:50Не втримавши курс, Нацбанк радить не скуповувати долари 18:40Нацбанк не утримав долар - підсумок міжбанківських торгів 18:30У Дніпропетровську тарифи на опалювання підняли заднім числом 18:20У Луганську лякають поверненням небезпечних гастарбайтерів 18:10Луганську в 2009-му бюджетних грошей вистачить лише на електрику та зарплати 18:00Г.Герман: на ВР не повинні тиснути ані прем'єр, ані Президент
(3 комментария)
17:50Києву урізали газ наполовину 17:40Гавришу сказали переказати Юлі, что за газ винна вона, а не Фірташ 17:25У Москві вперше виселили із квартири сім'ю боржників
(1 комментарий)
17:2024 листопада заходити в Інтернет небезпечно 17:10Балога вважає, що їздити до Москви принизливо
(4 комментария)
17:00Ю.Кармазін: коаліція потрібна, але тільки не Ющенку 16:50В Ужгорода за ліміт тепла Київ вимагав хабар 16:40Феодосійці вважають за ліпше мати мером комуніста 16:30Тролейбусу Сімферополь-Ялта прийде кінець 16:20У Сімферополі зчезли долари
(1 комментарий)
16:10Тимошенко говорить, що Україна не винна RosUkrEnergo
(2 комментария)
16:00С.Олійник: Литвин набрав би 240 голосів
(2 комментария)
15:50Мінтрансзв’язку впровадить єдину електронну систему продажу квитків на всі види транспорту 15:40Луценко направив на Закарпаття внутрішні війська 15:30А.Парубій: після періоду ейфорії завжди настає період апатії
(2 комментария)